Rabu, 10 Jun 2009

Kerajaan Perpaduan: Idea Berbahaya?

Kerajaan Perpaduan atau Unity Goverment adalah cadangan daripada Presiden Pas Tn. Guru Haji abdul Hadi Awang. Pelbagai pihak berbelah pendapat dan ada daripada pimpinan Pas yang menentang secara terbuka idea ini. Pemudasikdaily mengalu-alukan komen saudara berkenaan idea kerajaan perpaduan ini. Saudara boleh membuat ulasan secara langsung dalam ruangan komentar atau e-mail ke pemudasikdaily@gmail.com

3 ulasan:

Editor Pemudasikdaily berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

KERAJAAN PERPADUAN... ...isu panas untuk tin milo

ust t.ibrahim tuan man dah jawab...ustaz nasruddin tantawi pun dah jawab..tok guru haji hadi pun dah jawab(cuma belum ada kenyataan rasmi)....tapi masih ramai yang sangsi dan dok pening2 lagi...tapi tak pa, dah orang tak paham, nak wat cam mana , takkan nak marah kot...level paham orang ni tak sama...tak serupa...ada cepat ada lambat... tapi kalu dah kurang ajaq tu memang layaklah tapak kaki singgah se-das dua kat muka depa...

cuma PIMPINAN lain kali kena ingatlah...jangan highlevel statment sangat....depa orang terpelajar senang paham... ni sampai ke orang kampung..tu dia dok kelupoq semacam...perlu penjelasan di peringkat cawangan dan kawasan..tak boleh salah orang kampung jugak, kena ukuq lah level kepahaman rakyat khususnya di kampung-kampung. yang penting rakyat paham..Alhamdulilla h PIMPINAN PAS ni jenih yang boleh kena teguq dan berbincang.. . khususnya TOK GURU HAJI HADI...Allah bersama kita TOK GURU HAJI HADI...toksah bimbang.- rukun baiah pertama Al-Fahmu

lani orang sik nak la respon skit, tu pu kalu antum boleh terima pandangan ni...kot kalu tak leh terima, toksah lah amik...senang ja...jangan buat payah..

pasai unity goverment nih...bagi yang suka putaq alam, goreng sampai hangit, kona kot jauh, haaa ni dengaq ni:-


1. UG/KP bukan bermaksud PAS or PAKATAN kena gabung dgn UMNO. tak mungkin benda hak dan batil boleh duduk dalam satu bekas...yang haram itu jelas yang halal itu juga jelas..dan diantara keduanya adalah syubhah...jauhilah syubhah kerana ia menghampiri yang haram.
2. lani bukan lagi masa PAS nak join mana mana kumpulan termasuklah join UMNO...la ni masa depa pulak yang join masuk PAS...hang jenih munapik ka, sekular ka, kapir laknat ka, atas pagaq ka, liberal ka... lani pakat-pakat kembali kepada islam dan masuk PAS....tu ja penyelesaian bagi segala kemelut yang ada....peganglah pada tali Allah.
3. PERPADUAN kat sini bukan maksud berpadu parti (unite the party kata orang sik). tobat sampai kiamat insyaAllah kita tak kan gabung dalam umno. Perpaduan kat sini maksudnya berpadu untuk selesaikan masalah rakyat dan negara bagi mengelakkan MUDHORAT yang lebih besar...RETI !!!!...tak kisahlah cadangan tu mai dari parti mana pun, asalkan ia ada manfaat pada ISLAM pertamanya, keduanya RAKYAT dan ketiganya NEGARA.
4. last skali kalu payah paham sangat...ni buah last niii...ana pun tak tau nk elaborate kot mana lagi dah...ni ayat kampung habih nii... kerajaan perpaduan ni lebih kurang macam GENJATAN SEJATA antara parti politik.Releks sat pasai edologi politik, seteru sana seteru sini,,sabaq3. .tenang keadaan dulu...selesai dulu maslahah yang dok mai ni...pastu tu , bila dah selesai semua, haaa baru bergomoi balik...tu yang ana paham apa yang tok guru kata...


ni pendapat orang sik lah...maklumlah kawasan hulu...setuju amik tak setuju tolak.... oklah nanti kita sembang lain----- jazakallah

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju sangat dengan pendapatanta tu, hai klu semua orang sik ada otak yang cleaer macam anta memang baguih..
Yang jadi masaalahnya ialah pimpinan kita di Kawasan sendiri pun, tak berapa paham, dah la tak berapa paham,,,,pakat dok main hantam jaa..

Tak pa laa ni dah selesai suma masaalah. Antara Tok - Tok Guru pun dah selesai (yang sebenaqnya, antara TOK GURU takda masaalah pun, surat habaq, lidah umno tu yang kurang ajaq,,,dok pelaga TOKGURU2).

Aku cuma nak respon pasai mula-mula kes ni timbui..
Yang dok bahas kata Tok Guru tak betui, bukannya orang kampong tapi pemimpin pemimpin kawasan, yang rakyat sik kira cerdik pandai untuk mengatur perjalanan hidup rakyat sik.

Aku harap kalu blog pemuda ni, semua orang baca, pimpinan buka la minda, jangan jadi katak lam gelas..tengok jaa tapi tak keluaq dari kaca tu..

Pemimpin di kala kemenangan ni,,bersama sama la anta anta pikiaq untuk macamana untuyk memajukan rakyat sik..bukan dok bertelagah sesama anta.