Rabu, 5 Ogos 2009

Menyelahi Undang-Undang (Salah Guna Kuasa)

Ketika kejadian ini berlaku, saya baru selesai membelikan air untuk seorang sahabat dan kemudian pergi ke kios handphone berhampiran untuk membeli cover handphone. Tidak lama kemudian saya mendapat panggilan daripada Nasir agar kembali segera ke tempat duduk kami kerana polis telah "merampas" IC dua orang pimpinan Pemuda PKR.
Bila menghampiri tempat itu saya signal angkat kepala tanda bertanya kenapa dan ada apa. Sambil berdiri memehatikan kira-kira 5 kaki ke belakang daripada kepungan polis. Tiba-tiba seorang SB memberikan signal kepada CID dan menunjuk ke arah saya. Secara tiba-tiba CID tersebut mendepakan tangannya dan cuba "menggolongkan" saya dalam kepungan mereka. Saya bertanya kepada pihak polis adakah kami ditahan? CID yang bertugas mengatakan tidak tetapi polis hanya mahu membuat "documentation". Namun, akhirnya kami dipaksa menaiki trak polis yang tiba khusus untuk membawa kami ke lokasi yang juga tidak dimaklumkan. Justeru, kami melaungkan ungkapan Hidup Rakyat dan MANSUHkan ISA untuk menarik perhatian semua dan sebagai signal bahawa kami membantah penahanan haram ini.
Saya tidak akan bercerita panjang di sini memandangkan kami telah didakwa di mahkamah dengan tuduhan berhimpun secara haram meskipun di situ jelas tiada sebarang perhimpunan. Kes kami akan mula dibicarakan pada 4 September 2009 di Mahkamah Sesyen Jenayah 5, Kompleks Mahkamah Jalan Duta, KL. Itu kes pertama.
Manakala Kes kedua tuduhan bahawa saya, nasir dan norzaili tidak mempunyai IC (yang hampir-hampir menghumban kami ke Penjara Kajang untuk tempoh semalam - dan kami percaya memang itu niat Polis bagi menakutkan dan emosi + mental torchure) akan dibicarakan pada 10 September 2009, di Mahkamah Majistret 10 juga di Kompleks Mahkamah Jalan Duta, KL.
Jadi, saya tidak akan bercerita di dalam email ini, di Majlis Penerangan yang lain insyaAllah. Cuma, rumusan saya sebagai seorang pengamal Sains Politik dan juga aktivis, Penahanan kami ini merupakan satu PENAHAHAN HARAM.
Sebelum ditahan pada 1 ogos 2009 yang baru lepas ini, saya punya kesungguhan 100% untuk turun kepada rakyat di seluruh negara bagi menceritakan kezaliman Regim BN dan salah guna kuasa polis yang berlarutan. Tetapi selepas pengalaman reman 3 hari dua malam (pengalaman reman yang kedua dalam hidup saya) ; saya kini mempunyai semangat dan azam berlipat kali ganda : 1000% untuk turun ke khalayak rakyat bagi menceritakan kejahatan Regim BN dan salah guna kuasa serta kemunafikan Polis! Nah, alhamduliLlah...Najib 1 Malaya sebenarnya sedang "menempah keranda dan liang lahad" untuk BN dan sekutu-sekutunya DITALQINKAN sepenuhnya pada PRU13 akan datang. Hidup Pejuang dan Perjuangan Rakyat! Allahu Akbar!! (dari Demo KL)

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yang Hangpa p Buat Demo di tempat awam tu pasai pa
Berani Buat Berani Tanggung lah

Pemuda UMNO

Tanpa Nama berkata...

NI MANA PUNYA UMNO NI?
KAMI WAT DEMO NI PASAI UMNO LAAA.
PAKAI UNDANG-UNDANG RIMBA..UNDANG YANG MENGHALALKAN YANG HARAM DAN MENKEDARAH BANGSA ISALAM, HANG PA TAU DAK!!!!
KAMI TAKAN WAT DEMO KALAU UMNO BAGUIH..