Isnin, 28 September 2009

Pusat Khidmat Dun Angkat Belantik

Setelah hampir 18 bulan PAS memerintah Kedah, maka hari ini secara rasminya Pusat Khidmat DUN Angkat Belantik telah di buka kepada penduduk di DUN Belantik. PKAB di buka atas dayausaha MTD Belantik dan PAS Kawasan Sik. Turut hadir dalam majlis tersebut, YB Che Uda (Ahli Parlimen Sik) , YB Cikgu Ya (ADUN Jeneri), AJK MTD dan Ketua-ketua Kampung dalam DUN Belantik yang di rasmikan oleh YB Ahli Parlimen Sik.

DSC01002Dalam ucapan perasmiannya, YB Che Uda berkata “PKWR Parlimen menyokong dan yakin penubuhan PKAB dapat memberi khidmat yang baik kepada semua penduduk di sebelah DUN Belantik dan amat berharap agar dapat bergandingan bersama dengan PKWR Parlimen untuk membantu penduduk yang memerlukan bantuan seadanya. Selain itu ia juga akan memudahkan lagi Ketua-ketua Kampung berurusan terus di pejabat yang di seliakan oleh seorang Penyelaras DUN”.

Dalam Program itu juga, YB Cikgu Ya memberi sumbangan Hari Raya berupa kain pelikat kepada semua Ketua kampung yang hadir. Dalam ucapannya, YB Cikgu Ya memberi penerangan tentang isu semasa politik di sik dan akan berusaha sebaik mungkin dalam menyalurkan peruntukan kepada semua Kampung dalam DUN Belantik. “Saya meminta maaf atas kelewatan Penubuhan PKAB ini kerana terlalu sibuk dan tidak ada masa yang sesuai dan Insyaallah selepas penubuhan PKAB ini saya juga akan berusaha membahagikan masa untuk bertemu dengan penduduk di pejabat PKAB mengikut jadual yang telah di tetapkan.

Tiada ulasan: